Norske menn er pr def sex- og voldsforbryter


Den nye barneministeren hopper i det. Og selvsagt tråkker over ved første anledning hun kan. Denne gangen at barnevernet skal få automatisk melding ved fødsel. Følgende uttalelse fra mannshateren Thorkildsen i Vg.no;

– Vi vil styrke samarbeidet mellom helsevesenet og barnevernet. Gravide fyller ut helsekort hvor de oppgir privat helseinformasjon, men her er ikke vold og overgrep et tema. Hvis kvinner lever i voldelige parforhold, går dette ofte utover barnet. Jeg er opptatt av at disse opplysningene må komme frem umiddelbart, og da skal det gå en automatisk varsling til barnevernet hvis det er grunn til bekymring, sier Thorkildsen, som vil ta saken opp med helseministeren.

Det er bare menns vold som går ut over barnet. Ikke kvinnenes. For de er ofre. Menn er overgriper.

Menn bør utryddes etter de har inseminert det uskyldige kjønn, mener Thorkildsen

3 Responses to Norske menn er pr def sex- og voldsforbryter

  1. Lars says:

    Jeg skjønner ikke hvorfor du må angripe Thorkildsen for et forslag som antageligvis utelukkende ville hatt gode konsekvenser. Selvfølgelig er det slik under svangerskapet, at ved eventuell voldelig atferd med konsekvenser for barnet, er det også kvinnen som er det andre offeret. Etter fødselen er det selvfølgelig like skadelig for barnet om mor eller far er voldelig, og dette bestrides ikke noen steder i artikkelen. Du kan derimot ikke være uenig i at menn er langt mer tilbøyelige til å være voldelige enn kvinner, og at dette derfor blir den naturlige vinklingen på saken.

    Det Thorkildsen maner til er bedre rutiner for samarbeid med barnevernet i helsevesen, barnehage, skole og lignende. Dette vil ubestridelig være positivt for barnet, noe som også er det sentrale her.

    Thorkildsen er selverklært feminist, men denne saken har ingenting med feminisme å gjøre. Uansett kan jeg ikke se hvordan feminisme er negativt, da det i ordets rette forstand kun handler om likeverd mellom kjønnene. Å være feminist betyr ikke at man hater menn, selv om noen enkle mannesjeler kan føle seg truet av kvinner som utfordrer de neandertalske kjønnsrolleidealene de selv støtter.

    Thorkildsen har heller selvsagt aldri påstått at menn bør utryddes etter å ha gjennomført sin plikt i forplantningsakten. Selv om det kan være morsomt å sette ting såpass på spissen for å belyse et poeng, blir det bare dumt når du ikke har noen poenger å belyse. Alt du presterer her er et idiotisk utdritingsforsøk av Thorkildsen.

    Ut i fra andre innlegg du har skrevet er også jeg av oppfatning av at du er et rettferdig og fornuftig menneske. Nettopp derfor tar jeg meg tid til å skrive dette. Jeg prøver ikke å late som jeg er i en posisjon som gir meg rett til å bedømme og vurdere deg. Ei heller forventer jeg at du skal tillegge mitt syn på deg noen spesiell viktighet. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du har dette hatet mot feminister, spesielt Inga Marte Thorkildsen.

    • norskgoy says:

      Vold i nære relasjoner er ikke en manneting. Dette forstår ikke feminister, ei heller du virker det som. Dette er selvsagt forstått av de som faktisk ikke har noe ideologisk motiv i saken, og som er i «hjelpeindustrien». Dette forstod kvinnen som opprettet det første krisesenteret (Erin Pizzey), og det forstår også de som skulle lage «vold og menn» i Trondheim. Verden er altså annerledes enn den er i hodene til feminister. Thorkildsen sin intreden i BV-saken det siste året viser også hennes sanne ansikt, som er et ekkelt fundementalistisk ansikt.

      http://www.dagbladet.no/2010/07/16/magasinet/livet/sinnemestring/helse/12591758/

      • Lars says:

        Jo. Vold i nære relasjoner er i hovedsak en manneting, noe blant annet denne rapporten fra SSB viser: http://www.ssb.no/emner/00/02/10/ola_kari/kriminalitet_2010.pdf . Her ser vi blant annet at i 2008 var over 1000 kvinner ofre for vold i familiære forhold, mens antallet menn ser ut til å ligge rundt en femtedel. Andelen kvinner som er engstelige for vold i hjemmet opp gjennom årene ligger mellom 10 og 15 prosent, mens tallet for menn er mellom 2 og 4 prosent. Selvfølgelig finnes det voldelige kvinner, og disse gjør like stor skade som voldelige menn. Jeg tror selvsagt heller ikke at denne rapporten (og lignende) gir et perfekt speilbilde av virkeligheten, men jeg er virkelig ikke i tvil om at kvinner i gjennomsnitt er et hyppigere offer for vold i parforhold enn menn. Til grunn for denne oppfatningen ligger det veldig mye statistikk, historie, kjennskap til tradisjoner osv..

        Og nei, jeg velger ikke mitt syn på samfunnet ut i fra hva jeg stemmer, men jeg stemmer med utgangspunkt i mitt syn på samfunnet.

        Også denne generaliseringen din, da. Feminister er ikke en type mennesker. Du finner feminister i alle samfunnslag, og blant feministene finner du igjen alle typer mennesker. Feminister kan være revnende uenige om alt fra landbruksoppgjør til innvandring, men felles er det at man vil at begge kjønnene skal ha like muligheter og rettigheter i samfunnet.

        Jeg synes du bør holde deg for god til å kalle Thorkildsen en fundamentalist / fanatiker / ekstremist / mannshater o.l., da det er fullstendig ukonstruktivt. Du kan heller ha fokus på å argumentere mot det hun mener, og å fremme dine egne synspunkter. Alle er tjent med saklige debatter.

Legg igjen en kommentar

