Egypts damer


Etter videoen av kvinnen som ble banket opp av det egyptiske militæret,som gladelig beviser selvsagt at «muslimske plagg» ikke akkurat er noe skjold for overgrep., kom jeg over et herlig bilde.

4 Responses to Egypts damer

  1. tuppelina says:

    når jeg ser slike klipp som dette så lurer jeg alltid på hvorfor det til stadighet virker som om folk fra midtøsten/Afrika gjør det de kan for at det norske samfunnet skal tilpasse seg dem… for er det ikke dette de rømmer fra, og så kommer de hit og begynner å forlange at de skal få gjøre slik som de gjorde i sine hjemland…
    kan ikke si jeg har opplevd/sett det samme fra noen annen folkegruppe; verken amerikanere, polakker eller spanjoler…

    og bare så det er sagt; jeg mener dette IKKE som en rasistisk ytring, jeg bare setter spørsmålstegn ved hva så mange innvandrere gir uttrykk for ved å leve på den måten de gjør her i Norge…

    • norskgoy says:

      Tja. Den seksuelle trakassering som kommer fra disse gruppene eksisterer også i de samfunnene som de kommer ifra. Problemet er at de har økt i takt med religiøfisering. Egypt opplever en eksplosjon av trakassering av kvinner. Kvinner blir antastet på åpen gate. Om det er rett utenfor moskeen på fredag spiller ingen rolle.

      Et eksempel: http://harassmap.org/

      Og angående østeuropeere. Så er nok de på statistikken også forresten.

      • tuppelina says:

        ja det er jo en klar dobbeltmoral i midtøsten/Egypt. jeg har tilbragt veldig mye tid i midtøsten, og har aldri blitt utsatt for så mye seksuelt relatert plaging fra menn som jeg ble der! selv bare den måten de stirret på meg fikk meg til å føle så stort ubehag at jeg enkelt og greit ikke taklet det
        -og bare for å ha sagt det så var jeg alltid veldig tildekket da jeg var der…

        men det er samme opplevelsene jeg har hatt her hjemme; de som har skremt meg mest både på dagtid og på utesteder på kveldene er arabere pga måten de er i sin natur… har mer enn 1 gang kostet på meg taxi hjem fordi jeg ikke tør være alene på det stedet mer…

        men ang østeuropeere så stemmer det sikkert hva du sier ang statistikken, men jeg følger min egen statistikk når det kommer til slike emner som dette. og den statistikken er basert på hva jeg har opplevd selv 🙂 jeg har jobbet med folk fra store deler av verden, blant annet da mange fra Østeuropa. det interessante for meg er at de kvinnelige Østeuropeere jeg har jobbet med var vennlige, smilende og jeg følte meg trygg på dem. men til gjengjeld så var samtlige av mannfolka alkoholiserte tyver. skremmende mange av dem var overtroiske til det skremmende og bar på smykker som skulle skremme bort onde ånder og djevelen. men ingen som var noe mer seksuelt ‘skremmende’ enn den vanlige nordmann jeg har kjent… så vet du det 🙂

        • norskgoy says:

          Tildekking har ingen funksjon. Det er ikke det det står på. Tildekking har kun en sosial kontroll funksjon. For så fort en er innenfor husets vegger (eller på kafeen) så er det show fra Libanon som ruller og går. Og det er ikke akkurat hijab de showene er kjent for 🙂

          Ellers har jeg selv opplevd (altså maddemen, men jeg gikk jo ved siden av og observerte) at det var mer den yngre garde som stirret, enn den eldre. Nå var dette i Levanten som har vært kjent som mer liberale og «vestlige» i tankegangen, enn f.eks Egypt. Og ikke for å snakke om landene på den arabiske halvøy. De er jo klin kokos. Envher libaneser, palestiner og syrer rister godt på hodet over den gjengen.

          Angående vennlige damer, det er de arabiske også. Menn også, så fort en slår knekken på koden deres. Og ikke havner blant de mer religiøse. Men det er nå likt hele verden over. De som tar sin religion litt for seriøst holder man seg godt unna.

Legg igjen en kommentar

