Nei, du får ikke barn med din samboer


Mye en kan undre over, godta, eller at det ikke bryr deg. Men når lesber, og homser for tiden hevder de får barn med sin samboer så er det en lek med språket, og sitt eget jeg.

Får Gro Hammerseng barn med sin samboer, Anja Edin? Neppe. Omsorgsperson ja.

– Jeg ville ha barn med en jeg elsket. Og det er jenter jeg forelsket meg i. Det hadde blitt helt feil for meg å velge bort kjærligheten fordi jeg ville ha barn, sier hun til Henne.

Det ironiske er at Hammerseng ikke får unge med en hun elsker selv, om hun er gravid. Blir litt som å si at man får barn med mor siden hun er rundt omkring og er i ekstase over at en ny pjokk er på vei. Det norske språk trenger en oppdatering, som beskriver hva som faktisk skjer i slike situasjoner.

Men god fødsel ønskes.

Huff og huff! Lilla staker er ekkelt

Legg igjen en kommentar

