The greatest movie ever sold – en filmanmeldelse


Morgan Spurlock, som ble godt kjent med SuperSize Me i 2004, er igjen ute med en ny dokumentar som denne gang omhandler produktplassering i filmmediumet. Filmen betales av de som er villig til å sponse Spurlock. «Vinneren» er forsåvidt POM Wonderful.

Så hva slags karakter gies filmen. Terningkast 3. Filmen har sine artige momenter der man må dra på smilebåndet, men den er langt nær så bra som Super Size Me. Der SSM hadde snært, artige momenter fra eksperter, har den nye filmen langt færre, og ikke minst kortere varighet, der eksperter på feltet får pratet ut og kommet med sine poenger. Og i SSM var det ofte disse poengene som dro filmen videre. I The greatest movie ever sold er det litt for mye Morgan Spurlock. Men det er kanskje et moment, å selge seg selv så mye som det er mulig. Eller som det sies et sted i filmen; «du horer deg godt».

Filmen passer nok for de som er nyskjerrig på reklame, og ikke minst reklames innvirkning på medieverden. Der produktplassering i filmmediet er en viktig brikke.

Uansett, når man går ut fra kinosalen, så kan man lure om man har blitt grundig lurt.

Opplevelsen basert på visning 22 august, på den 39de norske internasjonale filmfestival i araberhovedstaden i Norge. Filmen har premiere i september.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: