Voksenspill?


Dagbladet tar opp under spillsidene et godt tankekors ovenfor Wii og DS. Hvorfor feiler en segment av spillene til Wii f.eks.

Her skiller de mellom voksenspill og «annet». Dog, det er med undring å se hva de kaller voksenspill;
«MadWorld» og «The House of the Dead: Overkill». Disse kalles altså voksenspill.
Jeg vil nesten påpeke at de fleste av oss, også de som har spilt sin del av «pang pang, myrde myrde» spill i tidligere år faktisk også forandrer smak når tiden går. Selv om jeg høres ut som det eldste av de eldste akkurat her så savner jeg spill som faktisk pirrer andre deler av hjernen enn det som ble pirret for en del år siden. For hvis jeg skal ha «pang pang, myrde myrde» kan jeg likegodt slå på fjernsynet å få dosen der.

Greit nok, jeg er barnslig også, så mens jeg venter på Civ 5 så funker det helt greit med et par kaniner i tanga. Det skal jeg innrømme. For spillet: Rabbids Go Home er fantastisk artig. Og siden jeg liker spill av typen ovenfor så er jeg kanskje ikke helt i målgruppen til de voksne enda. Da venter jeg heller, med kaninompamusikk.

2 Responses to Voksenspill?

  1. Redwink says:

    Tror at for mange er spill noe altfor ukjent. Har en følelse av at, selv om spill er svært utbredt og populært, ser veldig mange på det som en nisje og noe for spesielt interesse, som en negativ interesse. Å kategorisere som «voksenspill» er feil og en naiv måte å se det på.

    Synes det faktisk er litt synd at man ikke klarer å komme over dette stadiumet. Handler kun om å få øynene opp og se hva spill virkelig er.

    • norskgoy says:

      Du er nok inne på noe. Altfor «faste» definisjoner på hva voksne, ungdom osv vil ha spill. Men nå er jeg ikke akkurat noen «hardcore» spiller (på godt norsk), så strengt tatt er det vel ingen grunn å bruke meg som underlag for markedsundersøkelser av de selskap som lager spill.

Legg igjen en kommentar

